Schenken met belastingvoordeel

Wist u dat u uw gift aan Stichting Cavia in veel gevallen kunt aftrekken van de belasting?

Door de aftrek op onder andere de inkomstenbelasting of (bij zakelijke donaties) winst- of vennootschapsbelasting betaalt de fiscus mee aan uw steun.
Uw voordeel kan hiermee oplopen tot wel 50%!
Dat is nog eens prettig geven toch?

Hoe werkt het?
Bij een eenmalige gift mag u het gedoneerde bedrag (boven een bepaalde drempel) aftrekken van de inkomstenbelasting. Geeft u vaker? Overweeg dan eens een Overeenkomst Periodieke Schenking (OPS). Dit kan tegenwoordig zeer eenvoudig online zonder tussenkomst van een notaris. Het voordeel van een overeenkomst periodieke schenking is dat u uw volledige gift mag aftrekken en de drempel niet meer van toepassing is.

Ook bij erfenissen en nalatenschappen is er een uitzondering voor ANBI organisaties als Stichting Cavia. Deze goede doelen zijn namelijk vrijgesteld van schenkingsbelasting / successierechten waardoor het geld dat u nalaat, volledig besteed kan worden aan de opvang en verzorging van de cavia’s.

Op de website van de belastingdienst is vrij uitgebreid de (actuele) informatie te vinden over schenken aan ANBI organisaties.

Wilt u persoonlijk advies? Mail dan naar: info@stichtingcavia.nl of bel met onze opvang op woensdag of zaterdag tussen 10.00 – 16.00 en vraag naar Silvia Flantua