Herplaatsing

Felix heeft een nieuw baasje gevonden

Felix, een herplaatste cavia.

Stichting Cavia heeft altijd een ruime keuze aan cavia’s die herplaatst kunnen worden. Dus als u erover denkt een cavia in huis te nemen, kijk dan eerst bij Stichting Cavia voor u naar de dierenwinkel gaat!

Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden:

Het belangrijkste is dat u weet waar u aan begint. Een cavia is geen speelgoed dat zomaar weer kan worden weggedaan. Stichting Cavia heeft daarom ook een verzorgingsfolder samengesteld, waarin alle informatie staat over de verzorging van uw cavia.

Voor twee cavia’s zijn de minimale afmetingen van een hok 1,20 m bij 0,80 m.

Cavia’s zijn groepsdieren. De herplaatsing gebeurt daarom bij voorkeur per twee cavia’s, tenzij u zelf al een cavia heeft. Heeft u een cavia en komt u een tweede er bij halen, dan is het verstandig om uw eigen cavia mee te nemen voor het koppelen.

Voor iedere cavia vragen we een bijdrage. Voor een zeugje is dit € 15,-. Voor een beertje €13,-. Is het beertje gecastreerd, dan vragen we alleen een vergoeding voor de castratiekosten van €27,-. Hiervoor bent u tevens een jaar lang donateur van de Stichting Cavia en ontvangt u twee maal per jaar de Caviakrant. Pinnen is mogelijk.

Stichting Cavia blijft de eerst drie maanden eigenaar van de herplaatste cavia. In geval van (gezondheids)problemen vragen wij u eerst contact op te nemen met Stichting Cavia. Ongeveer drie maanden na herplaatsing neemt Stichting Cavia contact op om te vragen of alles goed gaat. Als alles in orde is, wordt u alsnog definitief eigenaar van de cavia.

Het is absoluut niet toegestaan om met cavia’s die via ons herplaatst zijn te fokken. Behalve dat er al genoeg cavia’s in Nederland zijn, is het heel onverantwoord te fokken met dieren waar u de voorgeschiedenis niet van kent.

Door heel Nederland wachten cavia`s op een nieuw baasje. Kijk op de links hieronder om deze cavia`s te bekijken.

klik hier De cavia’s in Bakkeveen staan hier.
klik hier De cavia’s in Haarlem en Ter Aar vindt u hier.
klik hier

Heeft u interesse in een cavia van één van onze afdelingen, dan kunt u het beste direct contact met de desbetreffende afdeling opnemen.