Opvang

Een paar van de binnenverblijvenStichting Cavia vangt cavia’s op die u, om welke reden dan ook, niet langer zelf kunt verzorgen. Dit is gratis.

Wij vragen u dan een afstandsverklaring te tekenen, waardoor Stichting Cavia eigenaar van de cavia wordt.

Wanneer de cavia goed en gezond is, zal de stichting op zoek gaan naar een nieuw tehuis, net als bij een asiel voor honden of katten. Mocht de cavia niet meer geschikt zijn voor herplaatsing, dan zal de cavia de rest van zijn leven in het caviadorp in Bakkeveen verblijven.

Vakantieopvang

Wilt u uw cavia slechts tijdelijk bij de stichting onderbrengen, omdat u bijvoorbeeld op vakantie gaat, dan kan dat ook. Wij vragen voor vakantieopvang van cavia’s een vergoeding van € 2,- per dag per cavia. Momenteel biedt alleen de hoofdlocatie in Bakkeveen de mogelijkheid tot vakantieopvang. De cavia’s verblijven in hun eigen koppel/groep en zullen tijdens de vakantie niet samen gezet worden met onze eigen cavia’s.