Blogs en nieuwsberichten

Bernard en Perry

Bernard en Perry zijn 2 leuke beren van augustus 2020. Ze zijn in de opvang gekomen, omdat hun eigenaar geen tijd meer voor ze had. Ze zijn erg lief, maar vinden veel dingen nog wat spannend. Ze zijn eventueel geschikt voor kinderen en we herplaatsen ze graag samen.

Benjamin en Jackson

Benjamin en Jackson zijn 2 drukke kerels van 23-01-2021. Ze zijn samen binnengekomen, omdat hun eigenaren ze te druk vonden. De druktemaker zijn 2 broertjes van elkaar en kunnen het erg goed vinden samen. Aangezien ze zo druk zijn, zal er wat meer tijd in ze gestoken moeten worden om ze tammer te maken. Graag herplaatsen we ze samen.

Brent en Douwe

Brent en Douwe zijn 2 leuke beren van ongeveer 2,5 jaar oud. Ze zijn samen binnen gebracht, omdat hun eigenaar niet meer voor ze kon zorgen. Ze zijn erg lief en zijn eventueel geschikt voor kinderen. Graag herplaatsen we ze samen.

Jip

Jip is een knappe beer van ongeveer oktober 2020. Hij is gecastreerd op 16-03-2021 en kan bij zeugjes worden herplaatst. Hij is met een grotere groep binnen gebracht en is, helaas, een held op sokken. Veel dingen vindt hij erg spannend en hij heeft wat meer tijd nodig om goed te wennen. Graag herplaatsen we hem bij een leuke zeug en we zoeken graag iemand die bereid is om tijd en energie in hem te steken.

Lex en Lutske

Lex en Lutske zijn samen een leuk koppeltje van ongeveer januari 2021. Ze zijn samen binnengebracht en Lex is bij ons gecastreerd op 16-03-2021. Lex (rechts) heeft een, mogelijk aangeboren, tikje in zijn kopje. Hij kan zich hier gelukkig goed mee redden, alleen zijn ze om deze reden niet geschikt voor jonge kinderen, omdat hij soms wat onverwachte bewegingen kan maken. Ze zijn verder erg lief en kunnen het goed vinden samen.

Baba en Twan

Baba en Twan zijn een leuk koppel van oktober 2020 (Baba, links) en december 2020 (Twan, rechts). Ze zijn bij ons in de opvang gekomen, omdat hun eerdere eigenaar te weinig tijd had voor ze. Veel dingen vinden ze nog vrij spannend, maar als ze eenmaal bij de zitten is alles goed. Graag herplaatsen we ze samen.

Hammie

Hammie is een leuke beer en is geboren op 28-03-2021. Hij is in de opvang gekomen, omdat hij niet samen kon met zijn maatje. Hammie is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij dames worden herplaatst. Hij is erg lief en is eventueel geschikt voor kinderen. Graag herplaatsen we hem met een leuke dame.

Niels

Niels is een gecastreerde beer van juni 2017. Hij is bij ons in de opvang gekomen, omdat hij alleen over was en zijn eigenaar niet weer een cavia erbij wou. Hij is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij dames worden herplaatst. Hij is erg lief en eventueel geschikt voor kinderen. Graag herplaatsen we hem met een leuke dame.

Douwe Pypke

Douwe Pypke is een leuke castraat van 3 jaar in maart 2021. Hij is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij dames worden herplaatst. Hij is erg lief en eventueel geschikt voor kinderen. Graag herplaatsen hem met een leuke dame.

Lokie

***Gereserveerd**

Lokie is een jong gecastreerd beertje van oktober 2020. Hij is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij zeugjes worden herplaatst. Hij is erg lief, maar vind veel dingen nog wel wat spannend, met veel tijd en aandacht zal dit wel een stuk beter moeten worden. Graag herplaatsen we hem met een leuke dame.

Brammetje

Brammetje is een leuke beer van november 2020. Hij is gecastreerd op 16-03-2021 en kan vanaf 16-04-2021 bij zeugjes worden herplaatst. Hij is erg lief en eventueel geschikt voor kinderen. Graag herplaatsen wij hem met een leuke dame.

Appie

Appie is een schattige oudere beer  van ongeveer 4 jaar in maart 2021. Hij is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij dames worden herplaatst. Appie is in de opvang gekomen omdat zijn eigenaar niet genoeg tijd meer voor hem had. Hij is erg lief en sociaal en hij kan eventueel bij kinderen worden herplaatst.

Rio

***Gereserveerd**

Rio is een leuke beer van ongeveer een half jaar in februari 2021. Hij is met een grotere groep binnen gebracht en gecastreerd op 16-03-2021. Hij kan vanaf 16-04-2021 bij een leuke dame worden herplaatst. Hij is erg lief, maar vind veel dingen nog wat spannend. Met veel tijd en aandacht zal dit wel een stuk beter moeten worden.

Bill

***Gereserveerd Carin***

Bill is een schattig beertje van ongeveer 1 jaar in maart 2021. Hij is in de opvang gekomen, omdat zijn eigenaar geen tijd meer voor hem had. Hij is nog wat schichtig en moet nog aan mensen wennen, wat met genoeg tijd en aandacht zeker goed moet komen. Hij is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij zeugjes worden herplaatst.

Harrie

Harrie is en schichtig beertje van januari 2021. Hij vindt veel dingen nog vrij spannend en heeft wat meer tijd nodig om bij mensen te wennen. Met veel tijd en aandacht zal dat uiteindelijk zeker goed moeten komen. Harrie is bij ons in de opvang gekomen, omdat hij niet mee kon naar het verzorgingstehuis. Hij is gecastreerd op 30-03-2021 en kan vanaf 30-04-2021 bij zeugjes worden herplaatst.

Rainbow

***Gereserveerd (Niederer)***

Rainbow is een leuke castraat van ongeveer een jaar in januari 2021. Hij is in de opvang gekomen, omdat zijn eigenaar te weinig tijd voor hem had. Rainbow is bij ons gecastreerd op 18-02-2021 en kan bij een leuke dame worden herplaatst. Hij is erg lief en nieuwsgierig naar zijn omgeving.

Tink

Tink is een schattige dame van 4 jaar in maart 2021. Ze is in de opvang binnen gebracht, omdat ze alleen over was nadat haar maatje overleden was en haar eigenaren liever niet een caviaatje er weer bij wilden. Tink is voor mensen een echte schat, maar voor cavia’s is ze ontzettend pittig en ze kan dan ook alleen maar bij een gecastreerde beer herplaatst worden. Om Tink te adopteren is het aan te raden om uw eigen cavia mee te nemen en ze hier samen te koppelen, omdat het niet met zekerheid te zeggen is dat de koppeling goed zal gaan.

Happy

Happy is een schattige dame van ongeveer oktober 2020. Ze is met een grotere groep in de opvang binnengebracht en we zoeken nu een goed huisje voor haar met een leuke castraat. Ze vind veel dingen nog wat spannend, maar met voldoende aandacht, groente en tijd zal dat zeker beter worden.

Nikita

***Gereserveerd Sylvia***

Nikita is een leuk dametje van ongeveer januari 2021. Ze is met een grotere groep in de opvang binnen gebracht en we zoeken nu een goed huisje voor haar met een leuke gecastreerde beer. Ze is nog wel wat schichtig, maar dat zal met voldoende tijd, groente en aandacht zeker beter worden.

Lara

***GERESERVEERD*** Lara is een leuk dametje van december 2017. Ze is in de opvang gekomen, omdat hun eigenaren niet meer genoeg ruimte voor ze hadden om de cavia’s te huisvesten. Lara is een lief dametje en is een echte knuffel. Graag herplaatsen we haar met een leuke gecastreerde beer.